menu
ÚVOD HRY VIDEA KOMIKSY KONTAKT DISKUSE
Aktuální verze hry ke stažení
Horda 2: New Land
Archiv
Horda(1.34): Unification
Horda 1.03:
Horda 1.05:
Horda 1.08:
Horda 1.13:
Horda 1.17:
Horda 1.19:
Horda 1.22:
Horda 1.50:
7
2
10
11
11
3
15
2

Horda

Hra horda je dlouhodobým projektem zacíleným na vytvoření plně funkční RTS. Díky zkušenostem s předchozími projekty jsem se rozhodl postupovat po malých funkčních úpravách a fanoušci tudíž nebudou muset čekat na dokončení projektu, aby si mohli zahrát vylepšenou verzi. Tím se sice oddálí vydání finální verze, ale do té doby vás budu zásobovat malými upgrady.
klávesou esc ukončíte hru a vrátíte se do menu bez možnosti pokračovat ve hře.
ukládá se klávesou F5, a načítá klávesou F6.
mezerníkem se vrátíte zpět k hradu, pokud nějaký máte, jinak do horního levého rohu.
Klávesa Enter vám ukáže cíle mise
Klávesou s vypnete/zapnete zvuk

stavby

Města
Města jsou dobře opevněná, a svému vlastníkovi dávají pravidelně jistý obnos peněz z vybraných daní. Navíc se v nich, pokud přijdete o hrad školí domobrana (která v této krizové situaci vydrží i bez jídla, protože jde o občany města, které vyživují jejich rodiny, a navíc drancují každou vesnici, kterou potkají, aby se najedli).
Hrady
Hradů je ve hře obvykle málo, zpravidla máte jeden vy, a jeden nepřítel. Hrad vás také bude zásobovat malým obnosem peněz, krom toho je však také dobře opevněn a jsou na něm umístěny střílny, což mu umožňuje bránit se před útočníky. Jeho hlavní funkce ovšem je cvičit vaše jednotky. Bez problémů v něm můžete cvičit dělníky, domobranu, bojovníky s mečem a lukostřelce.
Vesnice
Vesnice zásobují vaše vojska potravinami. Každá vesnice vyprodukuje dost potravin pro 5 vojáků. Vesnice umí vybudovat dělníci. Stojí 300 zlata a 100 dřeva. Narozdíl od měst a hradů vesnice obvykle nepřežije nájezd nepřátel a proto nemůže být dobyta, jedině vypálena.

Věž
Věže jsou obrané stavby. Na jejich vrcholku se obvykle nachází několik střelců, kteří z této pozice mohou útočícím nepřátelům napáchat solidní škody, aniž by jim hrozilo nějaké nebezpečí.
Stáje
Stáje jsou určeny k chovu koní. Díky nim můžete používat jízdní jednotky. Vyžadují přísun potravin pro ustájená hříbata. Stavba je to poměrně náročná. Vyžaduje jak dobré zázemí tak spoustu surovin.
Důl
V dolech vaši dělníci těží zlato. K zahájení těžby je třeba postavit důl postavit na naleziště a poslat tam dělníky. Důležitá je počáteční investice, která se však velmi rychle vrátí zpět.

jednotky

dělníci
Dělníci se školí v hradu. Vydrží poměrně málo zásahů. Jejich posláním je těžit dřevo, stavět vesnice a opravovat budovy. Ať už roli dělníků zastávají otroci, nevolníci či placení pracanti, jejich školení je poměrně drahé - 50 zlatých. A trvá poměrně dlouho. To je proto, že stavba domů a osetí polí přece jenom vyžaduje nějaké vzdělání. Krom toho, otroky je třeba za něco koupit, pracantům se musí platit mzda, a nevolníci zase musejí mít ještě nějaké zaměstnání mimo, takže musíte zavést dvojité směny, a to stojí peníze.
domobrana
Domobrana je nejzákladnější jednotka. Jde v podstatě o obyvatele měst a vesnic. Žoldáky, otroky či hrdé vlastence. Mají celkem málo života a jsou špatně vyzbrojení i vycvičení. Na druhou stranu, jejich vyškolení je poměrně levné (25 zlatých) a velice krátké, proto také jejich vysoká úmrtnost. Krom toho se díky lehké výzbroji rychleji pohybují.
bojovníci s mečem
Boj s mečem byl od pradávna svěřován především zástupcům vyšší společnosti, tedy šlechty. Jako žoldáci obvykle nastupují synové šlechticů, na které se již nedostalo dědictví, či zkrachovalci. Později jsou mezi tyto jednotky přijímáni i zvláště schopní žoldáci nižších vrstev. Výhodou těchto jednotek je, že zpravidla od dětství jsou vychováni v šermu, navíc mají většinou vlastní výzbroj. Proto také nemusí být příliš dlouho školeni ani nejsou přespříliš drazí (60 zlatých). Jsou silní a odolní. U většiny armád tvoří hlavní sílu jednotek. Ztráta jednoho z těchto mužů je obvykle mnohem citelnější než u několika domobranců.
lukostřelci
Lukostřelci jsou velice silní, ale zároveň velice zranitelní vojáci. Výcvik lukostřelců trval i 4 roky, takže je to věc velice zdlouhavá, také nejsou zrovna levní, stojí 50 zlatých a k tomu ještě 10 kusů dřeva na luk a šípy. Aby měli dost pohybu pro střelbu, jsou jen slabě, či vůbec, obrněni a ozbrojeni a proto nevydrží mnoho zásahů nablízko. A je ptřeba je proto chránit. Dovedou však být velmi nebezpeční. Zvláště v úžinách.
jezdci na koních
Jestliže platí, že boj s mečem byl svěřován hlavně vyšším společenským vrstvám, o jízdě na koni to platí dvojnásob. K tomu, aby mohl člověk bojovat na koni totiž obvykle patřilo to, že koně vlastnil a byl schopen ho uživit. Považovalo se vždy za velmi nepřípustné, aby nějaký bezzemek jel na koni, zatímco pán musí pěšky. Jezdci na koních díky tomu byli již tradičně nafoukaní a nezřídka ani nebyli příliš schopní válečníci. Obvykle se bitvy příliš neúčastnili a kůň jim sloužil především jako možnost případně opustit bitvu se zdravou kůží. Přesto však jízdní jednotky patří k těm nejničivějším. Především je jejich velkou výhodou rychlost, s jakou mohou nejen opustit bojiště, ale také velmi účinně takticky zasahovat na různých jeho místech. To z nich dělá jednotku užitečnou podobně jako lukostřelce. Díky nadhledu dokáží dobře přehlédnout bojiště a díky své vyšší pozici mohou daleko snáze zasáhnout nepřítele. Nemohou si sice krýt nohy štítem, ale zbytek těla mají od případného útočníka dosti daleko. V neposlední řadě také mohou využít sílu zvířete a do nepřátel doslova najet, což při správném použití dokáže rozházet sebelépe vyzbrojený pluk nepřátel.

neutrální jednotky (bílí)

Města, která ještě nebyla nikým obsazena, o to obvykle nestojí a jsou odhodlána se zuřivě bránit. K tomu účelu jsou schopna cvičit domobranu, která se drží jen v blízkosti své mateřské obce a snaží se zlikvidovat každého nepřítele (tedy i vás), který se přiblíží. Jejich neutralizace většinou není nutná, zvláště proto, že se jich mnohdy značná část bitvy ani nezúčastní a pokusí se dezertovat. Přesto je dobytí města často jednak obtížné, jednak velice výhodné - z měst přece plynou daně.

tutoriál

tutoriál:Pohyb jednotek
Nejdřív několik jednoduchých rad, jak ovládat vaši armádu. Držením a tažením levého tlačítka myši vytvoříte obdélník, kterým můžete vojáky označit. Kliknutím tímtéž tlačítkem kamkoliv mimo, toto označení zrušíte. Označte je znovu a pravým tlačítkem klikněte na místo kam se mají přesunout. Kliknutím tímtéž tlačítkem na nepřítele přikážete útok, k tomu však dojde i pokud kliknete jen poblíž. Při přesunu většího množství jednotek se může stát, že se některé zaseknou, z toho důvodu je třeba přesun kontrolovat a někdy kliknout opakovaně (tím se blokace přeruší).
tutoriál:Výroba jednotek
Na budovy je třeba kliknout levým tlačítkem, tím se vám otevře nabídka té dané budovy na spodním panelu. Klikněte tedy na hrad. Dole na panelu vidíte jednotky, které nyní můžete školit. pokud na ně najedete myší, uvidíte v levém dolním rohu cenu dané jednotky. Kliknutím levým tlačítkem na danou ikonku zahájíte školení jednotek. Kliknutím vívekrát zařadíte jednotky do fronty. Do fronty můžete vždy řadit jen jeden typ jednotek. Pravým tlačítkem můžete jednotky z fronty opět odstranit. Pokud máte více hradů, tak se pravděpodobně nová jednotka vytvoří u toho prvního (ale zrychleně).
tutoriál:Stavba budov
Vyškolte dělníka. Jak vidíte iniciativně se ihned pustil do těžby dřeva. To bude nosit do nejbližší stavby. Případné zlato však nosí pouze přímo do hradu. Lze s ním však také hýbat jako s ostatními jednotkami. Označte ho tedy (tažením levého tlačítka) a klikněte někam (pravým). Všimněte si, že pokud je označen, objeví se vám na spodní liště několik nových tlačítek. To jsou budovy, které lze stavět (funguje stejně jako stavba jednotek, kromě fronty). kliknutím se vám u kurzoru objeví stavba, kterou můžete myší někam přenést a kliknutím levým tlačítkem zahájit stavbu. Pravým tlačítkem tuto ikonku zrušíte. Některé budovy lze vylepšovat či přestavět. K tomu je sice dělník potřeba, tuto činost však zahájíte kliknutím na danou budovu, v nabídce se vám objeví tlačíko přestavby. Takto lze například vesnici přestavět na město. V posledním případě se ale může stát, že se nepřestaví ta vesnice, na kterou jste klikli, ale ta, která byla postavena jako první.

K verzi 1.03 - již funguje základní herní prostředí a UI. Z hradu vyděláváte peníze a za ně můžete tamtéž kupovat vojáky. Problém je, že nepřítel dělá totéž. V jediné dostupné mapě má v hradech velkou převahu a proto vás nejspíš brzy zasypou hordy jeho vojáků. Přeji příjemnou zábavu. Je to zatím je zkušební verze, tak se neděste, další budu už jen lepší a lepší :-)
Váš Benjamin Kučera
K verzi 1.05 - Hra se konečně dá vyhrát. Neutrální hrady byly nahrazeny neutrálními městy, z kterých pouze získáváte peníze. Dále byla upravena i UI a také byl vytvořen systém front při školení.
K verzi 1.06 - Upravuje umístění vlajky a přidává do hry stromy.
K verzi 1.07 - Byli přidáni dělníci a došlo k upravení umísťování školených jednotek tak, aby se o sebe nezasekávali. Byli přidány ukazatele života i pro města a vesnice.
K verzi 1.08 - Dělníci se naučili opravovat poškozené budovy.
UPOZORNĚNÍ: Doporučuji do fronty dávat vždy jen jeden typ jednotek (tedy buď dělníky nebo vojáky), pokud do jedné fronty zadáte několik typů jednotek, může dojít k chybám.
K verzi 1.09 - Předělán systém řazení jednotek při přesunu, takže už by to nemělo blbout... jednotky se zatím stále trochu zasekávají o budovy... upraven systém front tak, aby nevznikaly chyby. Od teď je možné do výrobní fronty zařadit najednou jen jeden typ jednotek.
K verzi 1.10 - Přidána surovina dřevo. Dělníci nyní mohou těžit dřevo. K verzi 1.11 - Přidána komodita jídlo. Odteď bude nutné stavět vesnice pro nasycení svých vojáků...
Nepřítel nyní dokáže těžit dřevo a opravovat stavby pomocí dělníků
Nepřítel může školit dělníky
K verzi 1.12 - Od teď můžete stavět vesnice pro nasycení svých vojáků
Nepřítel je nyní také závislý na stavbě vesnic
K verzi 1.13 - Byl upraven systém rovnání školených jednotek nepřítele
K verzi 1.14 - Přidáni lukostřelci. Šípy jsou nyní nasměrovány k cíly.
Bylo umožněno školit střelce.
K verzi 1.15 - Nepřítel nyní může také používat střelce. Bylo opraveno školení spojeneckých střelců.
K verzi 1.16 - Upravena UI školení. Nepřítel může vyrábět střelce
K verzi 1.17 - UI systém školení byl upraven a nastaven na větší počet jednotek
K verzi 1.18 - Upravena závislost nepřítele na jídle
K verzi 1.19 - Nyní můžete školit domobranu. Opravena chyba ve školení u nepřátel. Snížena obtížnost - Hru by nyní mělo být možno v klidu vyhrát
K verzi 1.20 - Nepřítel nyní také dokáže používat domobranu a může jí i školit, Objevuje se nezávisla domobrana, nezávislá města na svoji ochranu tvoří nezávislé domobranné jednotky
K verzi 1.21 - Přidána minimapa
K verzi 1.22 - Nepřítel se nyní bude bránit, i kdyby už neměl hrady - může ve městech školit domobranu
K verzi 1.23 - Opravil jsem chybu ve školení domobrany u nepřátel. Přidán element vody, mapou nyní mohou protékat řeky a objevit se může i jezero
K verzi 1.24 - Upravil jsem težbu dřeva, takže teď už nebudou dělníci nosti dřevo nesmyslně do rukou nepřátel. Hra nyní počítá vaše skóre, takže se může podívat, jak jste si vedli
K verzi 1.25 - Přidány mosty, upraveno obcházení objektů, hrady se nyní umí bránit, opravena střelba nepřátelských lukostřelců, klávesou (s) je nyní možné vypnout nebo zase zapnout zvuk
K verzi 1.26 - Přidal jsem fog of war, abyste si nemohli tak snadno prohlídnout celou mapu, opravena chyba ve stavění vesnic, zrušena vlajka
K verzi 1.27 - vytvoření meziobjektů, zlevněni domobranci
K verzi 1.28 - omezen zvuk boje tak, aby byl slyšet jen pokud se zrovna díváte
K verzi 1.29 - neutrální jednotky již nenapadají vaše a nepřátelské vojáky cíleně, ale spíše jen bloumají kolem svých měst
K verzi 1.30 - opravena chyba u neutrálních jednotek, upgrade UI, zahájena výroba kampaně
K verzi 1.31 - Přidal jsem funkci save (F5) a load (F6), pokračuje práce na kampani
K verzi 1.32 - Začal jsem pracovat na poslední misi kampaně, upravil jsem UI
K verzi 1.33 - Opravil jsem chybu v systému školení a dokončil poslední misi kampaně
K verzi 1.34 - Přidal jsem funkci, díky které se prostým stisknutím mezerníku vždyky vrátíte k hradu (pokud ale nemáte hrad, tak vás to šoupne do levého horního rohu obrazovky)
K verzi 1.35 - Opraven pohyb (zasekávání), upraven pohyb jednotek tak, aby neutíkaly z mapy
K verzi 1.36 - Opravil jsem školení neutrálních jednotek, takže by se už neměly zasekávat.
K verzi 1.37 - z vesnic je možné stavět města - stojí: 1000 zlatých, 500 dřeva, 10 jídla (ale je zapotřebí mít více než 15, aby mohla stavba započít), také je třeba k zahájení stavby vlastnit alespoň jednoho dělníka.
K verzi 1.38 - vaši dělníci nyní mohou stavět obranné věže
K verzi 1.39 - nepřítel nyní také má věže, a vylepšil jsem stavbu spojeneckých věží (400 zlata, 150 dřeva, a jídlo pro dva muže oblsuhy)
K verzi 1.40 - Sjednocen systém příjmů
K verzi 1.41 - Omezen počet neutrálních jednotek podle množství neutrálních měst, nepřítel se naučil stavět města
K verzi 1.42 - Opraveno bourání vesnic, změněna minimapa
K verzi 1.43 - Upravena těžba dřeva
K verzi 1.44 - Pozměněn systém stavby budov u nepřítele, opravena chyba u spojeneckých dělníků
K verzi 1.45 - spojenečtí dělníci nyní mohou těžit zlato v dolech
K verzi 1.46 - upravena výstavba dolů, nepřítel může stavět doly, umožněno zabíjet nepřátelské dělníky
K verzi 1.47 - nepřítel těží zlato, upravena těžba
K verzi 1.48 - tvorba dělníků je upravena, aby se netvořili je zbytku populace relativně, ale absolutně
K verzi 1.49 - do minimapy přidána voda a most, upravena obrana spojeneckých věží, aby na ně nepřítel skutečně mohl útočit, opravena chyba, takže spojenečtí dělníci jsou opět zranitelní
K verzi 1.50 - upraveny drobné chybky pro zveřejnění této verze
K verzi 1.51 - vytvořeny constanty pro snadnější editování hry, a udržení kontroly nad rovnováhou sil mezi hráčem a nepřítelem
K verzi 1.52 - při školení jednotek a stavění budov se vám nyní zobrazí jejich cena
K verzi 1.53 - zavedeny constanty i pro rychlost a rychlost útoku
K verzi 1.54 - do hry přidáni jezdci
K verzi 1.55 - Nyní lze stavět stáje
K verzi 1.56 - Nyní lze školit jezdce, z fronty už nelze odstranit poslední jednotku
K verzi 1.57 - Nepřítel může stavět stáje a školit jezdce
K verzi 1.58 - Pozměněn systém školení nepřítele, opravil jsem chybu v přídělech potravin pro jezdce, a dále jsem opravil chybu v maximálním počtu životů věží
K verzi 1.59 - nepříteli jsem přidal systém taktiky - jeho AI se chová podle nastavených měřítek agresivně, defensivně, či pasivně
K verzi 1.60 - opravena školení dělníků nepřítele a barvy na stájích, zvětšena školící formace více než dvojnásobně tak, aby bylo možno naráz vytvořit mnohem více jednotek
K verzi 1.61 - zmenšeny stavební pozemky tak, aby odpovídaly velikosti staveb, upraveno školení jednotek nepřítele, změněna priorita tvorby nepřátelských dělníků
K verzi 1.62 - nepřítel mění taktiku v čase, zaveden systém two-face (jednotky se nyní obracejí a nejezdí tedy pozadu)
K verzi 1.63 - zahájena práce na kampani New Land, zaveden systém vývoje napříč misemi (tedy v následujících misích lze stavět jednotky či budovy, které dříve nešlo)
K verzi 1.64 - 2. mise kampaně New Land, Nyní lze Enterem zobrazit cíle mise, přidán tutoriál do Informací, opraveny chyby ve vykreslování střelců a zacyklení úkolu první mise
K verzi 1.65 - pokračování kampaně New Land, odstraněny zbytkové soubory kampaně The Unification, opraveny chyby terénu 1. 3 misí a jejich testování, upravena hloubka vody a mostů, a cena stavby měst tak aby stála jen 10 ks jídla, i když přestaví vesnici
K verzi 1.66 - nová mise kampaně New Land, opravena návaznost farem na budovy jako celek a tedy omezení jejich minimálního života, opraveny podmínky prohry pro všechny typy AI
K verzi 1.67 - nová mise kampaně New Land, opravena chyba v AI nepřátelských dělníků
K verzi 1.68 - úprava výpočtu pohybu nepřátelských jednotek, upravena hloubka vody a mostů, vytvořeny hranice mapy, úptava pohybu nepřátelských dělníků při těžbě zlata
K verzi 1.69 - Upravena minimapa, Přidána nová mise New Land
K verzi 1.70 - Úprava chyb v misích New Land, upravena AI spojeneckých dělníků, takže lépe vyhledávají trasu k místu těžby i zpět, nová mise kampaně New Land
K verzi 1.71 - Opravena chyba v AI pro předposlední misi. Dokončena kampaň New Land
K verzi 1.72 - Upravena AI pohybu spojeneckých jednotek tak, aby se tolik nezasekávali a objekty (hlavně poloostrovy apod.)
K verzi 1.73 - Upravena ukládání a nahrávání, přidáno menu, upraveno logo hry, přidány palmy
K verzi 1.74 - Upravena cena staveb ve dřevě