menu
ÚVOD HRY VIDEA KOMIKSY KONTAKT DISKUSE
Aktuální verze hry ke stažení
On blade of sword 1.0: The Kidnap
On blade of sword 1.14b: The Goblin Shaman BETA
bestiář

On Blade Of Sword (zkráceně OBOS)

Jedná se o 3D akční střílečku ve stylu fantazy. Jednoduše řečeno: chodíte chodba nebo lesem a zabíjíte příšerky, sbíráte zbraně, občas si i přečtete nějaký ten rozhovor.
Grafika neblaze připomíná klasického Dooma, ale většina příšerek a zbraní je ručně kreslena.
Původně hra vyšla pod názvem On Blade of Sword: The Kidnap. V současnosti dokončuji datadisk/předělávku hry pod názvem On Blade of Sword: The Goblin Shaman,
kdy bude zásadně rozšířen obsah o nové lokace, nepřátele i zbraně a celá řada stávajících bude upravena.
V současnosti si můžete stáhnout BETA verzi této hry určenou k testování.

On Blade of Sword: The Kidnap

Původní verze hry byla zveřejněna roku 2009 pod názvem On Blade of Sword: The Kidnap. Obsahuje přes 60 lokací. Také kompletní animovaná intra. 9 druhů zbraní,
přičemž téměř každá zbraň má několik úrovní, takže můžete nacházet lepší a lepší zbraně
(každá má vlastni animaci). Takže dohromady můžete nalézt až různých 35 zbraní.
Hra také obsahuje značné množství nepřátel od obyčejných skřetů a goblinů, přes vlky, trolly, zlobry až po obří pavouky a bosse.
Hra obsahuje soubor ReadMe, ten obsahuje poznámky k hraní a ovládání.

On Blade of Sword: The Goblin Shaman

Práce na Datadisku/předělávce původní hry byla ohlášena 31.1.2017 pod pracovním názvem OBOSX. A to pod záměrem dokončit děj hry na původně plánovaný rozsah.
Při té příležitosti se ale vetřela myšlenka hru také o něco vylepšit, upravit hratelnost, vyvážit obtížnost, opravit staré chyby, vylepšit grafiku a poupravit zdrojový kód, aby
hra běhala svižněji.
To se ukázalo jako kámen úrazu. Jednotlivé úpravy vyvolaly celou kaskádu problému a vynutily si další a další úpravy, takže se vývoj značně protáhl.
Změnila se tedy síla některých zbraní, stejně jako jejich animace a hlavně přibyly zbraně nové a ještě silnější. A stejně tak nepřátelé (například krysy, které v původní verzi
citelně chyběly).

Děj hry i design lokací zůstal prakticky stejný, ale výrazně se prodloužil o nové dějství po skončení původního rozsahu hry.
Veškerý obsah hry již byl dokončen a nyní hra prochází fází testování. Doufám, že v dohledné době se zde na stránkách dočkáme betaverze. Kdo by chtěl vývoj sledovat
podrobněji, tak na facebookové stránce uvádím aktuální informace, jak celá věc pokračuje.
Dokud vše nebude zcela dokončeno, tak stále přijímám návrhy a připomínky těch,
kdo hráli starý OBOS a pokusím zakomponovat.

On Blade of Sword: The Goblin Shaman BETA

Tato verze ještě není finální. Budou pozměněna intra a některé detaily. Tato verze slouží k závěrečnému testování, ke kterému bych vás rád přizval.
Prosím zkuste hru otestovat a všímejte si všech nesrovnalostí a chyb (a to zvláště technických - hra běží pomalu, zasekne se, objeví se chybová
hláška,... Anebo třeba nečitelný text. Neporazitelný nepřítel. Objevili jste se vzduchoprázdnu,...). Budete-li pak mít nějaké připomínky nebo návrhy,
neváhejte napsat na uvedené kontakty nebo do fóra. Hru jsem již několikrát testoval, ale víc hlav víc ví. Doufám, že touto
cestou se podaří vychytat co nejvíce problémů.
1.11 První chyby již byly touto cestou opraveny, takže zveřejňuji novou, opravenou betaverzi.
1.14b Objevil jsem v předchozí verzi zásadní chyby, které by tímto měly
být opraveny. Některé mapy nešlo dohrát. Občas se člověk objevil uprostřed
zdi. Alespoň je vidět, jak nezbytné je testování.

Děj hry

Dějový základ je položen na soustavě dobrodružství, která jsem vytvářel pro stolní hru na hrdiny Dračí doupě. Mým záměrem bylo držet se tématu, děje i map,
pokud možno, co nejpřesněji. Pro potřeby akční hry se ovšem musel hodně změnit herní systém a hlavní postava (z celé družiny se smrskla na jednoho hrdinu).
Vše se točí kolem útoku skřetů na malé město na pokraji divočiny. Způsobí doslova krvavou lázeň a navíc unesou starostovu dceru pro nějaké své temné účely.
Vy začínáte coby obyčejný měšťan s holýma rukama, ale válka z vás učiní hrdinu širokého okolí. A tak se dobrovolně přihlásíte na záchranou operaci,
která se ukáže být něčím mnohem víc.
Při prohledávání tunelů a zřícenin budete muset bojovat s temnými silami a příšerami, jaké ještě nikdo nikdy neviděl, než konečně naleznete to, co hledáte.
A třeba zjistíte, že záchrana jednotlivce ani zdaleka nestačí.

O vývoji - trocha historie a nostalgických vzpomínek

Tato hra je mým (zatím) největším projektem. Již roku 2005 se zrodila myšlenka na vytvoření PC akční hry. Roku 2006 jsem využil čerstvých zkušeností
s prací v programu Game Maker 6.0 a zahájil jsem vývoj hry nejprve pod názvem Fantasy First. Díky množství tutoriálů se mi podařilo poměrně rychle vytvořit
jakžtakž fungujícího hybrida, který však nebyl ani příliš funkční ani zábavný.
Postupem času jsem se však v chápání programování zdokonaloval a hra se mnou a tak jsem mohl v v srpnu roku 2008 při spuštění webu na stránky umístit
funkční demoverzi. Od té doby jsem stránky neustále bombardoval informacemi o blízkém dokončení hry, ale to jsem bohužel přecenil své schopnosti a zdálo se, že i
možnosti Game Makeru. Přesto všechno se mi povedlo dokončit obsahovou část hry již někdy na přelomu roku 2008/2009. Při testování finální verze se však
objevil obrovský seznam chyb, které se během vývoje objevily a znemožňovaly hru smysluplně hrát.
Přes léto roku 2009 byl vývoj hry prakticky zastaven, neboť některé záseky se zdáli takřka neřešitelné. To se však změnilo na konci září 2009, kdy se mi
dostalo téměř jakéhosi osvícení a chyba na které jsem pracoval přes 20 hodin čistého času byla během půl hodinky opravena. A další brzy následovaly.
A tak mohu prohlásit, že hra On Blade of Sword: The Kidnap byla slavnostně dokončena 12.10.2009.

Pak se hra na mnoho let ocitla u ledu, ačkoliv už tehdy jsem plánoval vytvořit datadisk a doplnit hru na původně plánovaný rozsah.
Až po dlouhých letech jsem se k tomu odhodlal (na přelomu let 2016/17). Datadisk byl pracovně pojmenován OBOSX. Ukázalo se však, že celá řada věcí mohla
být udělána mnohem lépe, což mě svedlo k mnohem širším úpravám a vývoj se tak značně protáhl, nehledě na to, že vývoj her není mým živobytím a nemohu
se mu věnovat ani tak soustavně, jako na školách.
Přesto se domnívám, že OBOS: The Goblin Shaman bude o mnoho lepší hrou, zvláště pro fanoušky fantasy a nostalgické grafiky her 90. let.


Cheaty: (aktivace konzole: f10)

undead - plné životy
blackknight - plná zbroj
munition - 50 munice
wizard - plná mana
books - 10 svitků
barbarian - o stupen lepsi drtiva zbran
achiles - o stupen lepsi mec
RobinHood - o stupen lepsi luk/kuse
roomnext - dalsi mistnost (nedoporucuji, muzete se objevit na naprosto neocekávaných místech...)
demoniac - demonicky utok
goldenage - +50 zlata
explosion - přidá 1 výbušný lektvar
Yetti - naučíte se zmrazovací kouzlo
glasses - dohled +50mv deglass - dohled -50m
newlife - supersilny ozivovaci lektvar
GreatMage - pridá rychlopalnou magickou hul
telekinesis - naučí vás kouzlo, jimz muzete odhazovat nepratele
CreateTheGolem - vylepsi vasi schopnost zmrazovani ve zkameneni
afterlife - restartuje misi (trochu nevyzpytatelné, doporučuji předem uložit)
TheMortar - Přidá automatickou útočnou kuši mortar
Boooom - Přidá super zbraň na explozivní lektvary